Ny kattsand testas!

Nu när våran katty kattsand var slut tog jag det svåra och stora beslutet att testa en ny sort kattsand.
Jag tror den har fått godkänt av Sture för han har redan testat den.
Den har en doft, kan inte beskriva vad det luktar men jag har kännt det förut.
Väldigt finkornig, så katttassarna tycker nog det är väldigt behagligt att så i sanden.
Och den är klumpbildande.
Så här långt får den  välgodkänt.
Får se om killarna trivs med den, den var lite lite dyrare än katty men det kanske det är värt om den tar bort Sturesbajs lukt, den är inte att leka med.
Jag gillar inte att det är så fin och lätt sand för när Sture var inne och gjorde sina behov så följde det med jätte mycket sand ut, kanske skall omplacera lådan?
Det känns kul att ränsa lådan nu! Det luktar gott när man gör det :D
Och det var lätt, eftersom det är så finkornigt så följer inte onödigt mycket sand med, klumpbildandet får super bra betyg jag är jätte nöjd med hur det klumpade sig med kisset det var enkelt att få upp och de blev verkligen en klump som inte delade sig.
Jag undrar bara vad killarna tycker om lukten, synd dom inte kan säga om det luktar gott eller inte, för starkt m.m

Vi får se om denna känns bättre för dom än katty annars får vi byta tillbaka vi ger den en chans ialla fall.

Vår nya doftande kattsand får välgodkänt!
  • Den luktar gott. (blå pärlor som i kristalsand)
  • Den är klumpbildande.
  • Den är skön för killarna att stå i.
  • Lätt att rensa.
  • Får inte med onödig torr sand.
  • Fin sand att titta på. (den är vitbege med blå pärlor i)
  • Billig (jämförelse med annan doftsand)
  • Sanden köper man i låda.
  • Lagom mycket sand i lådan.
  • Finns att köpa på ica (icas egna vara, så man behöver inte besöka djuraffär)
  • Det är en fin katt på lådan (katten på lådan heter Afrodite)
Det som drar ner betyget från mycketvälgodkänt är
  • Den är så finkornig att den lätt går att skvätta ut på golvet.
  • Finns bara att köpa på ica (icas egna vara, så den finns inte i någon annan mataffär)
  • Jag vet inte vad killarna tycker om doften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0