Go´kväll

Har nu på förmiddagen kollat på Go´kväll som gick för en vecka sen.
Det avsnittet gästades av Susanne Hellman Holmström kattbeteenderådgivare.
Jag vet inte riktigt vad hon sa som jag inte redan visste, men det är ändå roligt att kolla på kattprogram.
Hon prata om kattsand, kattmatskålar, klösbrädor/träd och kattlådor m.m.
Efter kunde man chatta med Susanne, och som vanligt så är det massor med frågor som inte får något svar.
Nu har jag hittat hennes hemsida och man kan ringa och få rådgivning det kostar 19,90:- minuten.
Jag har lite frågor men jag tänker inte ringa, jag kan få svar på mina frågor på annat sätt, sen har man ju även egna teorier.
Som med Sture han gillar inte när det ringer på dörren, då blir han helt stel och stirrig, jag tror (eftersom ingen vet helt 100% veta vad som rör sig i huvudet på katterna) att han gillar inte besökare, han vill helst leva i våran trygga bubbla, Jonas, jag och Sten. Och så är ju även människan, man trivs när det är tryggt, lungt och skönt.
Vi brukar sällan ha besökare, och dom som ringer på klockan brukar vara barn eller föräldrar med barn, och Sture har lite svårt med höga ljud och blir lätt grinig om han blir störd, det går bra om besökaren inte är barn eller har barn med sig och inte ringer på klockan.
Han blir även störd om telefonen ringer, det har hänt att han stängt av alarmet på morgonen när man ska upp, eller att han sätter sig och luktar på telefonen samtidigt som den ringer, tills man stänger av den.


Springer killarna runt, öppnar dörrarna till garderoberna och hoppar in och ut.
Jag ska börja städa toaletten och tvättstugen (kallas det så?)
Jag gissar på att dom kommer blir intresserade och vara med.
Och som vanligt kommer dom stå i vägen :D men dom är så fina och snälla som är med som sälskap så man kan inte bli sur eller ledsen.
Sture bebis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0